Wednesday, June 13, 2007

Rampfeber


Oj vad tiden går...Vi pratar hela tiden om att det är sååå långt kvar. Men när man tittar på räknaren till höger på bloggen får man plötsligt perspektiv på det hela. Var det inte typ igår som vi sa "Herregud, det är sju månader kvar!" och nu visar den på exakt fyra månader och två veckor.
Vi lider dessutom båda av lätt rampfeber, (inte så lätt i mitt fall), och våndas inför att gå upp för altargången. Missförstå mig rätt nu; jag pratar inte alls om den bröllopsångest som man ofta läser om: den som går ut på "Hjälp är mitt liv över nu" och "Ska jag aldrig få vara med en annan man?" Har hittat många exempel på det, bland annat på en annan bröllopsblogg. Själv gläds jag av hela mitt hjärta åt att det är jag och Axel för alltid och att vi snart ska få visa det för nära och kära.
Nej jag pratar om känslan av att skrida fram inför allas blickar och dessutom säga högtidliga saker inför allihop med akustiken som ett ekande ackompanjemang. Läskigt värre! Skräckscenariot är att rösten inte håller eller att vi kommer börja gapskratta. Troligt är dessutom att jag börjar gråta, då jag är en ganska lättrörd person och verkligen älskar Axel så himla mycket.
Jaja, det får bli som det blir.
Vi håller fortfarande på med att samla ihop adresser och skicka ut inbjudningar, vilket hästjobb! Nu har de flesta kommit iväg i alla fall. Ska bli så roligt att snart få se våra vänner och släktingar samlade. Skorna och tiaran är inköpta och jag har också valt en klänningsmodell som jag ska få uppsydd.
Ville bara komma med ett litet inpass angående att vi önskar oss pengar till en bröllopsresa i stället för traditionella bröllopspresenter. Redan när vi träffades fanns ju mina underbara barn med i boet så jag och Axel har aldrig kommit iväg på någon resa bara vi två. Det skulle vara så mysigt! Dessutom jobbar jag mycket och har inte haft semester på några år, kommer inte att ha det i år heller, så sol och bad under den grå hösten hägrar.
Det var allt för idag, vi återkommer snart med vägbeskrivning till festlokalen och annat.

7 comments:

Anonymous said...

Vill du bygga upp din rampfeber ytterligare rekommenderar jag forumet på www.brollopstorget.se
Där kan man upptäcka helt nya saker att krisa över, saker man inte ens visste man kunde krisa över...
Visst kan man få användbara tips också, men 90% verkar bara gå ut på att få andra att stressa upp sig och att få kasta paj på andras planering (som de konstigt nog verkar vara väldigt glada över att vika ut på forumet)

becka said...

Haha låter ju grymt underhållande, man kanske till och med kan få känna sig lite normal vid jämförelse när man tittar in där;-) Bröllop verkar vara en sport för vissa, duktigast vinner och förlorarna ska hånas. Våran fest ska däremot vara soooooft:-D

Anonymous said...

Becka, när skulle gifta mig så sa jag till min bästa vän att antingen kommer jag börja storgråta eller asgarva, givetvis så blev det se sistnämda så jävla pinsamt, dessutom så var min man så jävla nervös att handen skaka så att han inte fick på ringen på mitt finger fort nog, så jag slet den ifrån honom och satte på den själv,prästen tittade på mig som om jag inte var klok.
Hysterica var ett bra namn på mig den dagen. Men när vi sen kom till mottagningen och dansade vår dans
The Power of love, ja då var lyckan total och jag hade inte det minsta tanke över att mitt liv kanske var slut eller att jag skulle vilja ha någon annan. Detta var mannen i mitt liv, det var ju därför jag gifte mig. Tyvärr tog det slut en dag, men minnena och känslan jag hade den dagen, de minns jag ännu.

becka said...

Carina>> åh haha herregud, du upplevde alltså det äkta skräckscenariot! Tur att resten gick bra;-) Sorgligt att det tog slut men visst är det fint att du kan bevara minnena som någonting positivt.

Anonymous said...

Hellou friends!

Å så härligt det ser ut på bilden! En resa på tu man hand är ej att förakta.
När jag o maken gifte oss kom vi "ända till" Köpenhamn under en weekend. Det är inte långt - och var inte länge. Fast med 2 småbarn i boet (som dessutom aldrig blivit lämnade) kändes det helskönt med ett brejk, och att bara strosa runt i Nyhamn som nykära tonåringar ;-)
Alldeles "ensamma"... *pirr*...

Apropå bröllop - det är NI som skall förgylla ER dag. Tänk på det. Ni skall göra det som passar er, och som ni vill ha det.

Pussar & pannkakor // Louise - som tillbringat natten i storstaden Göteborg ;-)

becka said...

Louise>> nämen har du varit i Gbg, vad nice;-) Köpenhamn är väl inte att förakta, du och jag hade ju också galej där för några år sen:-) Ska bli så kul med bröllopet och att få träffa er alla, blir ju alldeles för sällan. Kram!

Anonymous said...

Ja, vi var ju oxå på bröllop. Kronprinsens o Marys :-)
Trevligt hade vi, och jag tror vi gjorde rätt i att "tacka nej" till festligheterna inne på slottet under kvällen. Vi gjorde oss nog bättre ute på stan *ler*
Kram!!! // Louise